O meni

Elvira

Zovem se Elvira Molnar Lakatuš

Defektološki fakultet ( sada Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju) sam završila u Beogradu 2003 godine na katedri za oligofrenologiju i stekla zvanje Diplomirani defektolog-oligofrenolog.

2003-2004 Pohađala i  završila  dvosemestralnu edukaciju „Reedukacija psihomotorike i relaksacija „ na Institutu za mentalno zdravlje u Beogradu

2004-2005 Pohađala i završila dvosemestralnu edukaciju „ Kognitivni razvoj i procena sposobnosti“ na Institutu za mentalni zdravlje u Beogradu.

Od 2002-2006 godine radila sam u OSŠ“ 9.Maj“ ( škola za obrazovanje dece sa smetnjama u razvoju) kao vaspitač, učitelj i nastavnik individualne nastave.

Od 2006 godine sam zaposlena u osnovnoj školi „Petar Petrović Njegoš“ kao stručni saradnik- defektolog.

Tokom svog rada kontinuirano sam se stručno usavršavala na poljima inkluzije kako bi što više bogatila  svoj rad i pružala stručnu podršku kako deci,  njihovim roditeljima tako i  nastavnicima u procesu organizacije i  sprovođenja nastavnog procesa za decu koja imaju teškoće u učenju  i razvoju.

Posao defektologa je…

Defektolog je stručno lice koje radi sa decom na otklanjanju i rešavanju raznih problema koji se mogu javiti za vreme razvoja mališana.

Svoje stečeno znanje mogu primeniti kako u kliničkoj tako i u edukacijskoj praksi .

„Otkriće da neko dete trpi ili da se ne uklapa u očekivane oblike psihosocijalnog razvoja, ukazuje nam samo na zid pred kojim je razvoj zastao.“ (S. Bojanin,1997)

Stimulacijom razvoja deteta, kao i razvijanjem postojećih potencijala jačaju se pojedine sposobnosti deteta, a adekvatnim pristupom i tretmanom ublažavaju ili prevazilaze postojeće prepreke.Posao oligofrenologa jeste sprovesti adekvatan defektološki tretman i na taj način pomoći  detetu da ublaži ili prevaziđe odredjeni problem.

Jedan od osnovih vidova tretmana koji sprovode defektolozi  jeste Reedukacija psihomotorike.

Reedukacija psihomotorike jeste baterija vežbi  koje podstiču razvoj  i služe kao opšti pristup tretmanu različitih poremećaja koji se javljaju kod dece. Razni pokreti stilizovani u vežbe i igre predstavljaju zapravo reedukaciju psihomotorike.  (T. Govedarica , 1989)

Vežbe reedukacije psihomotorike izmedju ostalog, koriste se  za:

  • Kontrolu impulsivnosti (ADD/ ADHD)
  • Dizartriju-mucanje
  • Smirivanje tikova
  • Hiperkinetčko ponašanje
  • Opštu razvojnu disgnoziju
  • Dislateralizovanost
  • Dispraksiju
  • Disgrafiju
  • Pervazivne razvojne poremećaje
Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s